پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟ صفر تا ۱۰۰

مقالات آموزشی

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟ صفر تا ۱۰۰

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟| پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان
چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم | پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان

عده‌ای از افراد در تعطیلات عید نوروز مشغول تفریح و استراحت می ‌شوند. قطعاً این دانش‌آموزان متحمل ضررهای زیادی خواهند شد. گروهی دیگر از دانش‌آموزان سعی می ‌کنند که نقایص درسی خود را برطرف کرده و دروس ضعیف خود را قوی ‌تر نمایند. بدون شک این دانش آموزان موفقیت‌های زیادی را به دست خواهند آورد.

برخی دیگر از دانش آموزان نیز در دروس خود مشکل چندانی نداشته و سعی می ‌کنند که در این ایام دوره نمایند. قطعاً این افراد آینده‌ای بسیار موفق خواهند داشت. از آن جایی که داشتن یک آینده موفق آرزوی هر دانش‌آموزی است، تصمیم گرفتیم در این مقاله از لاپلاس  نکات مهمی را پیرامون درس خواندن در عید را شرح دهیم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این مطلب تا پایان پانسیون مطالعاتی لاپلاس را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بهتر درس بخوانیم ؟ راهنمایی برای بهبود تمرکز و پیشرفت در یادگیری

نکات طلایی برای درس خواندن در عید کدام اند؟

فهرست عناوین مقاله

در این بخش برخی از نکات طلایی برای درس خواندن در عید را به شما یادآوری خواهیم کرد. قطعاً توجه به این نکات مهم در قبولی دانش آموزان نقش به سزایی دارد.

  1. در ابتدای هفته برای مطالعه دروس خود برنامه‌ریزی نمایید و به هر درس ساعات خاصی را اختصاص دهید. توجه فرمایید که به ساعات برنامه‌ریزی خود اهمیت بدهید و در ساعات مقرر درس‌های خود را بخوانید.
  2. یک لیست کامل از درصد پیشرفت خود در مطالعه دروس را تهیه کنید.‌ مشاهده این لیست سبب بهبود روحیه شما می‌ شود.
  3. در طول یک شبانه روز ۸ ساعت را به درس خواندن اختصاص دهید.
  4. طی ۸ ساعت باید ۶۰ درصد را به دروس اختصاصی و ۴۰ درصد را به دروس عمومی تخصیص دهید.
  5. توجه نمایید که بیش از ۴۵ دقیقه درس نخوانید. در واقع با گذشت هر ۴۵ دقیقه باید زمانی را به استراحت اختصاص بدهید.
  6. سعی کنید که زمان استراحت بین درس خواندن شما بیشتر از ۲۰ دقیقه نشود.
  7. حتماً از کتاب‌های خود خلاصه بردارید. خلاصه نویسی در شب امتحان، می‌ تواند به قبولی شما کمک کند.
  8. پس از خواندن درس مربوطه تست‌های مربوط به سال گذشته آن درس را بزنید.
  9. پس از خواندن درس حتماً نهایت تا دو روز بعد تست‌های مربوط به آن را حل کنید.
  10. قطعاً تعطیلات یک زمان بسیار مناسب برای جمع‌بندی درس‌های عمومی است.
  11. یک لیست کامل از نقاط قوت و ضعف خود در درس‌های گوناگون را تهیه نمایید.
  12. بهتر است که درس‌هایی که در آن‌ها از مهارت و تسلط کافی برخوردار هستید را در اولویت قرار بدهید. عید نوروز بهترین زمان برای تثبیت اطلاعات شما خواهد بود.
  13. بهتر است که قبل از عید نوروز درس خواندن خود را برای این مدت برنامه‌ریزی نمایید. با این برنامه‌ریزی قطعاً انگیزه شما برای درس خواندن در این مدت افزایش می ‌یابد.

ترتیب زمانی برای درس خواندن در عید برای کنکور

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟ اگر مایل هستید که در عید نوروز برای کنکور درس بخوانید لازم است که یک ترتیب زمانی را مشخص کنید. این برنامه‌ریزی موجب موفقیت روزافزون شما می ‌شود. با عمل به برنامه زمانی زیر شانس موفقیت شما در کنکور افزایش می ‌یابد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای مطالعه بهتر دانش آموزان بیش فعال | صفر تا ۱۰۰

ترتیب زمانی برای درس خواندن در عید | پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان
ترتیب زمانی برای درس خواندن در عید | پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان

برنامه‌ریزی مطالعه در دوره عید

این که بخواهید در طول دو هفته تمامی کتاب‌های درسی خود را به طور کامل دوره کنید، چندان قابل قبول نخواهد بود. حتی اگر در طول سال تحصیلی نیز مطالعه شما کافی نبوده است باز هم نمی ‌توانید در عید تمامی دروس را بخوانید.

بهتر است تمرکز خود را روی دروس تخصصی بگذارید. با این روش کم کاری‌های شما تا حد زیادی جبران خواهد شد. با داشتن یک برنامه‌ریزی کامل و مناسب برای عید نوروز شما می ‌توانید دروس تخصصی خود را مطالعه کرده و موفق شوید.

تعیین اهداف مطالعه

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟ معمولاً همه انسان‌ها اهدافی را در ذهن خود دارند. برخی از افراد نیز کاملاً بدون هدف و انگیزه درس می ‌خوانند. برای تعیین کردن دقیق یک هدف بهتر است که آن‌ها را یادداشت کنید.

اهداف خود را در سه گروه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی نمایید. قطعا با یادداشت کردن این اهداف، اعمال و افکار شما هماهنگ خواهد شد.

تقسیم ‌زمان برای هر درس

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟  قطعاً زمانی را که باید برای دروس تخصصی بگذارید نسبت به دروس عمومی بیشتر است. همان طور که پیش تر نیز بیان نمودیم ۶۰ درصد از زمان خود را به دروس اختصاصی و ۴۰ درصد را به درست عمومی اختصاص بدهید.

استفاده از تعطیلات به عنوان فرصت طلایی برای مرور

قطعاً این دو هفته زمان زیادی برای خواندن درس‌های جدید نیست. باید قبل از عید تمامی دروس خود را مطالعه کنید که این ایام را تنها صرف مرور درس‌های خود نمایید.

بازنگری مفاهیم گذشته

تمامی مفاهیمی که در گذشته در دروس خود خوانده اید را مجددا مرور کنید. با بازنگری، این ‌مطالب دوباره برای شما مرور می ‌شوند و قطعاً حل تمرینات و تست‌های مختلف برایتان آسان‌تر خواهد شد.

حل تمرینات و مشکلات معمول

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟ پس از خواندن درس‌ها به منظور محک زدن خود، تمرینات مربوط به آن موضوع را حل کنید. حل تمرینات موجب افزایش مهارت شما در آن درس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم به چه رشته ای علاقه داریم؟ + ۸ نوع تیپ شخصیتی کدام است؟

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟ راه کار های مطالعه درس خواندن در عید | پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان
راه کار های مطالعه درس خواندن در عید | پانسیون مطالعاتی لاپلاس در اصفهان

راهکارهای برای مطالعه موثر برای درس خواند در عید چیست؟

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟ با توجه به اهمیت داشتن مطالعه در عید نوروز مایل هستیم برخی راهکارهای مهم را جهت درس خواندن در این بازه زمانی در اختیارتان قرار دهیم. مهمترین راهکارهایی که می ‌توانید برای درس خواندن در عید نوروز به کار بگیرید شامل موارد زیر می‌ شود.

فعالیت‌های تقویت حافظه

ممکن است بسیاری از سوالات ساده را در هنگام امتحان فراموش کنید. پیشنهاد ما به شما انجام فعالیت‌های تقویت است. به عنوان برخی از فعالیت‌های تقویت حافظه می ‌توان به یادداشت‌برداری، تجسم، تمرکز و سرواژه‌سازی اشاره کرد.

بازی‌های ذهنی

یکی از روش‌هایی که سبب افزایش تمرکز افراد در حین درس خواندن می‌ شود، انجام بازی‌های ذهنی است. برای افزایش تمرکز خود در حین مطالعه انجام بازی‌هایی، همچون پازل و شطرنج را فراموش نکنید.

استفاده از کارت‌های حافظه

کارت‌های حافظه در واقع همان فلش کارت‌هایی هستند که دانش‌آموزان استفاده می ‌کنند. این کارت‌ها راندمان مطالعه افراد را افزایش خواهند داد. مرور دروس گوناگون در ایام عید به وسیله کارت‌های حافظه برای دانش‌آموزان بسیار راحت است.

تکنیک‌های مطالعه موثر

تکنیک‌های مطالعه موثر علاوه بر این که موجب بهبود سطح کیفیت درس خواندن دانش‌آموزان می ‌شوند، سبب تقویت حافظه نیز خواهند شد. برخی از این تکنیک‌ها شامل تمرین پس خیم، روش بازیابی و تکنیک فاینمن است.

خلاصه‌سازی مطالب

یکی دیگر از تکنیک‌های مطالعه خلاصه‌سازی مطالب است. بهتر است که هنگام درس خواندن خلاصه آن‌ها را در یک دفترچه یادداشت کنید تا در عید نوروز بتوانید این خلاصه‌ها را مرور نمایید.

تدوین نمودارها و جداول

با توجه به این که در کتاب‌ها، نمودارها و جداول مهمی وجود دارند دانش آموزان می ‌توانند نسبت به تدوین آن‌ها اقدام کنند. لازم است که افراد جداول و نمودارها را تحلیل و بررسی کرده و یادداشت نمایند.

انتخاب مکان آرام و بدون اختلال

یکی از عوامل بسیار مهم در داشتن تمرکز حین مطالعه آرام بودن محیط است. در صورتی که فضای منزل شما شلوغ است، می ‌توانید در کتابخانه‌های عمومی ثبت نام کرده و مطالعات خود را در فضایی آرام آغاز نمایید.

استفاده از موسیقی آرام‌بخش در حین مطالعه

برخی از موسیقی‌ها به دلیل ریتم آرام و بی‌نظیری که دارند آرامش خاصی را به دانش‌آموزان منتقل می ‌کنند. پخش این موسیقی‌ها در زمان مطالعه بسیار موثر بوده و سبب افزایش گیرایی شخص خواهد شد.

مراقبت از سلامت روانی و جسمی

قطعاً زمانی که شما از لحاظ روحی و جسمی سالم نباشید، نمی ‌توانید مطالعات مفید و موثری را داشته باشید. اگر از لحاظ جسم و یا روان با مشکلی مواجه هستید بهتر است که هر چه سریع تر نسبت به بهبود آن مشکل اقدام کنید.

ورزش‌های کوتاه در طول روز

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟همان طور که می ‌دانید ورزش سبب ایجاد یک انرژی مثبت در انسان می ‌شود. به شما عزیزان پیشنهاد می ‌کنیم که پیش از آغاز مطالعه و درس خواندن در عید نوروز چند دقیقه ای را به ورزش اختصاص دهید.

استراحت مناسب و خواب کافی

عید نوروز تنها مختص درس خواندن نیست. همان طور که گفتیم تنها ۸ ساعت مطالعه در طول روز کفایت خواهد کرد. حتماً به استراحت و خواب خود توجه داشته باشید، زیرا در صورت بی‌توجهی ممکن است دچار بیماری‌های جسمی و روحی شوید.

اشتباهات رایج و چگونگی از پیشگیری آنها

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟ برخی از دانش‌آموزان در عید نوروز جهت مطالعه با اشتباهات زیادی مواجه می‌ شوند. به عنوان مثال این افراد ۱۵ ساعت از شبانه روز را درس می ‌خوانند. شما باید با اشتباهاتی که یک دانش‌آموز می ‌تواند در حین مطالعه مرتکب شود آشنا شده و از انجام آن‌ها خودداری فرمایید.

افراز و نزولهای متناوب

ممکن است در حین مطالعه در عید نوروز با نزول‌هایی مواجه شوید. ممکن است در این مسیر امید خود را از دست بدهید. به شما پیشنهاد می ‌کنیم که به هدف خود فکر کرده و به هیچ عنوان امید خود را از دست ندهید. با داشتن یک روحیه قوی و تمرکز موفقیت شما حتمی خواهد بود.

عدم مدیریت استرس و فشار

مدیریت استرس و فشار را فراموش نکنید. اگر در حین مطالعه نتوانید استرس خود را مطالعه کنید، قطعاً این فشار بر شما غلبه کرده و سبب آسیب به روح و روان شما خواهد شد. در صورتی که نمی ‌توانید استرس خود را کنترل کنید، می ‌توانید از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

روش‌ های مناسب برای درس خواندن در عید

برای درس خواندن در عید نوروز باید در ابتدا یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید. در این برنامه باید ساعات مطالعه و هدف خود را تعیین کنید.

به منظور پیشگیری از سردرگم شدن در هنگام مطالعه، باید روی هدف خود تمرکز نمایید. هنگامی که شما هدف خود را مشخص کنید قطعاً با هر گونه موانع و مشکلات مقابله کرده و می ‌توانید به آن چه که در ذهن داشتید برسید.

با توجه به سطح توانایی خود یک جدول طراحی کنید و مطابق با آن پیش بروید. تمامی عملکردهای خود در طول روز را در آن جدول ثبت نمایید. انتخاب روش مناسب برای درس خواندن اهمیت زیادی دارد.

همان طور که می ‌دانید امروزه دانش آموزان از روش‌های گوناگونی برای مطالعه استفاده می ‌کنند. بهترین روش آن است که علاوه بر داشتن مطالعه وقت کافی برای استراحت نیز در نظر بگیرید.

چه ‌زمانی برنامه ‌درسی ‌نوروز را شروع کنیم؟

معمولاً بسیاری از افراد دو هفته عید را مشغول دید و بازدید و مسافرت می ‌شوند. دانش‌آموزانی که قصد داشته باشند در آینده موفق شوند و بتوانند به یک آینده شغلی بسیار مناسب برسند، بلید یک برنامه‌ریزی مناسب را برای عید نوروز تنظیم کنند.

همان گونه که بیان کردیم معمولاً ۸ ساعت مطالعه برای روزهای عید مناسب است. شما می ‌توانید از روز اول عید نوروز هم به مطالعه و هم به سایر تفریحات خود برسید. برخی از مشاوران آغاز دوره درسی را از همان روز اول عید به دانش آموزان خود توصیه می ‌کنند.

چرا درس خواندن در نوروز هائز اهمیت است؟

ما نکات مهم برای درس خواندن در نوروز را در اختیار شما قرار دادیم تا بدانید که مطالعه در این بازه زمانی اهمیت زیادی دارد.

با توجه به این که ۱ الی ۲ ماه پس از عید نوروز آغاز فصل امتحانات دانش آموزان است، درس خواندن در این زمان را نباید فراموش کرد. اگر قصد ورود به دانشگاه را دارید بهتر است که در ایام نوروز درس‌های عمومی و تخصصی خود را مرور کنید.

اصلاً درس خواندن در عید برای من ضروری است؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که آیا درس خواندن در عید برای ما ضروری است؟ در پاسخ باید گفت بله، قطعاً اگر قصد رسیدن به یک هدف مهم را دارید بهتر است که به هیچ عنوان درس خواندن در عید را فراموش نکنید.

درس خواندن در این ایام موجب می ‌شود که از سایر رقبای خود پیشی بگیرید. با توجه به این تفاسیر مشخص می ‌شود که درس خواندن در ایام نوروز ضروری است، زیرا سبب پیشرفت هر چه بیشتر شما و دستیابی به یک آینده موفق خواهد شد.

از چه پایه تحصیلی و سطحی در عید درس بخوانیم؟

قطعاً دو هفته بازه زمانی زیادی برای خواندن تمامی درس‌ها نخواهد بود. شما باید در طول سال تمامی درس‌های خود را به طور کامل بخوانید تا در ایام نوروز فقط به مرور آن‌ها نیاز داشته باشید.

باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که قبل از عید تمامی این دروس خود را به پایان رسانده باشید. برای مطالعه در نوروز می ‌توانید از خلاصه‌ها و یا فلش کارت‌های آماده در کتابفروشی‌ها استفاده کنید.

مزیت و معایب درس خواندن در عید چیست؟

درس خواندن در عید نوروز مزایای زیادی را برای دانش آموز به همراه خواهد داشت که به عنوان برخی از مهمترین آن‌ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش ضعف دانش آموز در دروس مختلف
  • مرور درس‌های عمومی و تخصصی
  • افزایش آمادگی دانش‌آموزان برای امتحانات پس از تعطیلات
  • افزایش آمادگی دانش‌آموزان جهت ورود به دانشگاه
  • فراموش نکردن درس‌های مختلف

قطعاً درس خواندن برای دانش آموزان هیچ گونه معایبی نخواهد داشت. با درس خواندن نه تنها بر اطلاعات عمومی و سطح سواد دانش آموزان افزوده خواهد شد، بلکه آنان برای رسیدن به یک آینده موفق آماده می ‌شوند.

جمع بندی

چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم ؟؟گروهی از دانش‌آموزان عید نوروز را صرف درس خواندن می ‌کنند. گروهی دیگر از دانش‌آموزان نیز مایل هستند که عید را صرف گشت و گذار و تفریح کنند.با توجه به مزایای زیادی که درس خواندن در عید نوروز دارد، توصیه ما به شما این است که این ایام را صرف مرور درس‌های عمومی و تخصصی خود کنید.

قطعاً درس خواندن در عید مزایای زیادی را به همراه دارد و موجب افزایش شانس موفقیت شما در آینده می ‌شود. توجه فرمایید که درس خواندن در این بازه زمانی هیچ گونه معایبی نداشته و تنها مسیر موفقیت شما را هموار تر می ‌کند.

سوالات متداول

اولین نکته‌ای که برای درس خواندن در عید نوروز باید به آن توجه کنید چیست؟

اولین نکته طلایی برای درس خواندن در ایام نوروز داشتن برنامه ریزی است. معمولاً باید در این برنامه‌ریزی روزانه ۸ ساعت را به درس خواندن اختصاص دهید.

در ایام نوروز خواندن درس عمومی اهمیت دارد یا تخصصی؟

قطعاً خواندن درس‌های عمومی و تخصصی هر دو به یک اندازه مهم است. اما برای این ایام بهتر است ۶۰ درصد از دروس تخصصی و ۴۰ درصد از دروس عمومی را مطالعه نمایید.

خدمات لاپلاس را بیشتر بشناسید

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشاوره تحصیلی و پانسیون مطالعاتی و پانسیون مطالعاتی در اصفهان و مشاوره انتخاب رشته و مشاوره کنکور با مشاوران ما در لاپلاس در تماس باشید.​​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *