پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

چگونه بهتر درس بخوانیم ؟ راهنمایی برای بهبود تمرکز و پیشرفت در یادگیری

مقالات آموزشی

چگونه بهتر درس بخوانیم ؟ راهنمایی برای بهبود تمرکز و پیشرفت در یادگیری

چگونه بهتر درس بخوانیم | لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان
چگونه بهتر درس بخوانیم | لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان

اکثر دانش آموزان به دنبال راه هایی برای درس خواندن به بهترین شیوه هستند.

همه افراد درس خواندن را در طول زندگی خود تجربه خواهند کرد، بنابراین نوع خواندن آن بسیار مهم است در واقع درس خواندن تاثیر زیادی در موفقیت انسان دارد، بنابراین باید تلاش کنید تا آن را با دقت و کیفیت بالا انجام دهید. برای اکثر افراد ممکن است درس خواندن سخت باشد، اگر شما نیز یکی از آن‌ ها هستید یا به دنبال روش‌ های عالی برای بهتر درس خواندن هستید تا پایان این مطلب با لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان و مشاور کنکور در اصفهان همراه باشید. شما می‌ توانید روش ‌هایی را که در ادامه ذکر می ‌کنیم در هنگام مطالعه بکار برید و پس از مدتی از نتایج آن شگفت زده شوید.

چگونه می‌ توانیم هوشمندانه درس بخوانیم؟

در هنگام درس خواندن از بخش های مهم نکته برداری کنید، با اینکار اگر صفحات کتاب زیاد باشد به هنگام مرور کردن دروس مجبور به خواندن مجدد کل کتاب نخواهید بود. با داشتن نکات مهم دروس بدون اینکه خسته شوید می توانید به درس خواندن ادامه دهید.

موثر ترین روش های درس خواند و مطالعه | لاپلاس پانسیون مطالعاتی دراصفهان
موثر ترین روش های درس خواند و مطالعه | لاپلاس پانسیون مطالعاتی دراصفهان

موثرترین روش های درس خواندن و مطالعه

روش های موثر زیادی برای درس خواندن وجود دارد، اما یافتن بهترین و موثرترین روش باید چند ماه قبل از امتحانات انجام شود؛ هرگز نباید آن را به شب قبل از امتحان موکول کنید. با بکارگیری این روش‌ ها در مدت زمان کوتاه می توانید به نتایج دلخواه برسید. ترس شما نیز از عدم موفقیت از بین می رود، چرا که با این روش ها اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند و با افزایش دانش ترس از شکست نیز از بین می رود.

  • برنامه ریزی کنید

بدون برنامه ریزی دقیق انتظار موفقیت نداشته باشید. با برنامه ریزی برای امتحانات، انجام تکالیف و موارد دیگر دچار کمبود وقت نمی شوید و در زمان مناسب می توانید درس هایی را که نیاز دارید مطالعه کنید. اکثر افراد به برنامه ریزی اهمیت چندانی نمی دهند و بلافاصله به سراغ درس خواندن می روند.

  • تمرکز کنید

تمرکز در یادگیری بسیار موثر است، زمانی که معلم یا شخص دیگری درس را برای شما توضیح می دهد باید تمام حواس خود را جمع کنید. خالی کردن ذهن در چنین شرایطی مهم است و باید ذهن خود را از موارد دیگر به جزء درس خواندن خالی کنید. برای افزایش تمرکز می توانید نوت برداری کنید، با اینکار هر چیزی که در کلاس درس یاد داده می شود در حافظه شما می ماند و بعدها می توانید آن ها را مرور کنید.

  • از پرت شدن حواستان جلوگیری کنید

حواس پرتی امروزه نسبت به گذشته زیاد شده و اکثر افراد از تلفن و تلویزیون. استفاده می کنند. همین موضوع سبب می شود تا حواس آن ها از درس پرت شود. اولین کار این است که بدانید چه وسیله ای حواس شما را پرت می کند، سپس در حین درس خواندن استفاده از آن وسیله را برای خودتان ممنوع کنید. در کلاس درس نیز ممکن است دوست شما حواستان را پرت کند، شما می توانید جای خود را عوض کرده و به درس گوش بسپارید.

  • یادداشت برداری را فراموش نکنید

از موثرترین روش ها که تاثیر فراوانی در یادگیری دارد، یادداشت برداری است که باید به صورت دقیق و واضح انجام شود. یادداشت ها در مواقع ضروری به کمک شما می آیند برای مثال در زمان امتحان می توانید آن ها در مرور کنید. در صورتی که یادداشت های درسی را نداشتید از نوت برداری های دوستانتان کمک بگیرید. فراموش نکنید که یادداشت ها کمک بزرگی به موفقیت شما می کنند.

بهترین مکان ها برای مطالعه کجاست؟

مکان های آرام جزء بهترین مکان ها برای مطالعه محسوب می شوند. این مکان ها باید نور کافی داشته باشند. البته انتخاب مکان بستگی به نوع درس خواندن فرد دارد. برای مثال برخی از افراد در مکان های شلوغ نیز می توانند درس را یاد بگیرند. بنابراین باید ببینید در چه مکانی می توانید درس را یاد بگیرید، اگر در مکان پر سر و صدا نی توانید تمرکز کنید پیشنهاد می شود به کتابخانه یا اتاق آرام بروید.

آیا از کتاب های چاپی استفاده کنیم یا PDF کدام برای درس خواندن بهتر است؟

شاید فکر کنید برنامه درسی درس خواندن از روی لبتاپ، تبلت، گوشی و… راحت تر باشد، اما طبق تحقیقات تاثیر چندانی بر یادگیری ندارد. بنابراین بهتر است از جزوات و کتاب های چاپی استفاده کنید، اینگونه حواستان نیز کمتر پرت می شود. زمانی که از گوشی برای درس خواندن کمک می گیرید ممکن است در حین درس خواندن حواس شما به برنامه پرت شود.

آیا ورزش برای تمرکز بیشتر برای درس خواندن تاثیر دارد؟

اگر تمرکز ندارید یا نمی توانید برای مدت زمان مشخصی تمرکز کنید از ورزش کمک بگیرید. طبق تحقیقات افرادی که ورزش می کنند قدرت ذهنی بهتری دارند و تمرکز آن ها در سایر امور از جمله درس خواندن بالاست. زمانی که ورزش کنید خون، مواد مغذی مهم، انواع ویتامین ها و… بیشتر به مغز می رسند و قدرت یادگیری افزایش پیدا می کند. داشتن تحرک قبل از مطالعه مهم است، بنابراین ورزش کردن را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای مطالعه بهتر دانش آموزان بیش فعال | صفر تا ۱۰۰

بهترین زمان درس خواندن چیست ؟ |لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان
بهترین زمان درس خواندن چیست ؟ |
لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان

بهترین زمان برای درس خواندن و مطالعه چه زمانی است؟

انتخاب زمان مطالعه بستگی به افراد دارد. برخی از آن ها صبح بهتر می توانند یاد بگیرند و برخی دیگر شب. بسیار از مردم گمان می کنند شب زمان مناسبی برای مطالعه نیست اما این تفکر اشتباه است و در هر ساعتی می توان درس خواند. در ساعات اولیه پس از بیدار شدن از خواب بهترین زمان برای مطالعه است و اطلاعات با سرعت بیشتری در حافظه ذخیره می شوند.

چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟

امروزه سوال اکثر افراد این است که چگونه مفهومی درس بخوانیم؟ برای موفق شدن و کسب نمره ۲۰ باید طبق برنامه پیش روید. خط کشیدن زیر مطالب مهم به یادگیری مفهومی کمک فراوانی می کند، علاوه بر اینها از ساده ترین روش ها برای یادگیری محسوب می شود. استفاده در فلش کارت بسیار مفید است و یادگیری درس های سخت مانند فیزیک، شیمی، ریاضی، فلسفه و… را آسان تر می کند.

چگونه درس بخوانیم تا یادمان نرود؟

روش درس خواندن نابغه ها با دیگر افراد متفاوت است،. البته شما می توانید آن ها را انجام دهید و نابغه شوید. اکثر نابغه ها با تصاویر درس می خوانند و تمرکز خود را بالا می برند. همچنین پس از خواندن مباحث مهم از خود کوییز خواهند گرفت و میزان یادگیری خود را می سنجند. برای جلوگیری از فراموش کردن بهتر است هر درس را ۲ الی ۳ بار بخوانید و مطالب را مرور کنید تا در ذهن شما جا بیفتند.

روش صحیح درس خواندن در دبیرستان چگونه است؟

آیا می دانید چگونه برای امتحانات نهایی درس بخوانیم؟ یادگیری روش صحیح درس خواندن و برنامه ریزی برای موفق شدن در امتحانات نهایی بسیار موثر است. علاوه بر اینها هر روز باید مطالعه داشته باشید، در واقع آن را جزیی از زندگی روزمره خود بدانید. از مطالب آسان شروع نکنید، بهتر است اول مطالب سخت را یاد بگیرید چرا که پس از مدتی ذهن شما خسته می شود و نمی تواند به راحتی مطالب پیچیده را درک کند.

شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

اکثر دانش آموزان برای امتحانات دغدغه های زیادی دارند، برخی از آن ها به دنبال حفظ کردن هستند و می پرسند چگونه درس را حفظ کنیم برای امتحان؟ چگونه درس بخوانیم برای امتحان؟ روش درس خواندن برای امتحان با درس خواندن عادی متفاوت است. توصیه می شود در چنین مواقعی درس را حفظ نکنید و مفهومی یاد بگیرید اینگونه احتمال پاک شدن مطالب از حافظه نیز کمتر می شود. شب امتحان سعی کنید زیاد بر مغز خود فشار وارد نکنید، همچنین استراحت کافی داشته باشید و بدون استرس درس بخوانید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ راهکارهای موثر برای رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

چگونه در زمان کوتاه درس بخوانیم |لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان
چگونه در زمان کوتاه درس بخوانیم |لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان

بیشتر بخوانید:هنگامی که فرزندان اضطراب دارند:۲۰ راهکار برخورد والدین برای حمایت روانی فرزندان

چگونه در زمان کوتاه درس بخوانیم؟

یکی از راه های عالی برای درس خواندن در مدت زمان کوتاه مدیریت آن زمان است. برخی مواقع افراد در زمان کوتاه تمرکز خود را از دست می دهند و کم بودن وقت سبب از بین رفتن انگیزه آن ها می شود. برای حل این مشکل باید طبق برنامه ریزی پیش روید و ساعات خواب، غذا، استراحت، ورزش و… را مشخص نمایید.

چگونه نمرات بد را جبران کنیم؟

اگر نمره کم گرفته‌اید و می خواهید آن را جبران کنید، بهتر است بیشتر درس بخوانید و تمرکز خود بالا ببرید. قبل از امتحان دادن از خودتان کوییز بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم و فراموش نکنیم؟

برای جلوگیری از خسته شدن بین درس خواندن استراحت کنید. برای مثال هر ۳۰ دقیقه درس خواندن حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه نیاز به استراحت دارید. مغز پس از استراحت راحت تر مطالب دیگر را یاد می گیرد. برای یادگیری چگونه درس خواندن می توانید از اینجا کتاب مربوطه را دانلود کنید.

ترفند درس خواندن در خانه

اگر در خانه درس می خوانید سعی کنید اتاق مناسبی انتخاب کنید و تا حد امکان وسایلی که سبب حواس پرتی شما می شود را از جلوی چشم بردارید. با صدای بلند درس بخوانید، همچنین بهتر است در هنگام مطالعه دراز نکشید.

جمع بندی

در این مقاله نحوه درس خواندن بهتر را به همراه مطالب مهم شرح دادیم، با انجام آن ها می توانید اوضاع را درست خواندن را بهبود ببخشید. امیدواریم از خواندن این مطالب نهایت لذت را برده باشید.

سوالات متداول

در روز چند ساعت درس بخوانیم؟

اگر به مدرسه می روید در روز حدود ۴ الی ۵ ساعت می توانید درس بخوانید.

درس خواندن تنهایی بهتر است یا با دوستان؟

اگر حواس شما هنگام مطالعه با دوستان پرت نمی شود بهتر است با آن ها درس بخوانید.

 

خدمات لاپلاس را بیشتر بشناسید

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشاوره تحصیلی و پانسیون مطالعاتی و پانسیون مطالعاتی در اصفهان و مشاوره انتخاب رشته و مشاوره کنکور با مشاوران ما در لاپلاس در تماس باشید.​​

نظرات (1)

  1. ایمان

    این مقاله چگونه بهتر درس بخوانیم واقعا ارزش خواندن داشت .ممنونم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *