پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

راز شاگرد اولی ها! چگونه ممتاز کلاس و شاگرد اول شویم؟

مقالات آموزشی

راز شاگرد اولی ها! چگونه ممتاز کلاس و شاگرد اول شویم؟

راز شاگرد اول شدن |لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان
راز شاگرد اول شدن |لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان

رقابت سالم یکی از طبیعی ترین رفتارهایی است که همه ما از سنین پایین با آن روبرو هستیم. یکی از مهم ترین رقابت هایی که امروزه بین دانش آموزان تا حد بیشتری دیده می شود، رقابت بر سر شاگرد اول شدن است. به همین دلیل افرادی که به شاگرد اول شد علاقه دارند، به دنبال راه هایی برای موفقیت بیشتر و بهتر برای خود هستند. در ادامه این مقاله از گروه آموزشی و پانسیون مطالعاتی لاپلاس  نیز قصد داریم به صورت کامل راز شاگرد اول شدن و کلیه نکات مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی شاگرد اول بودن چیست؟

فهرست عناوین مقاله

بدیهی است که در نگاه اول هم دانش آموزان و شاگردان ممتاز و به اصطلاح شاگرد اولی ها تمایز بیشتری با سایر دانش آموزان دیگر دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های شاگرد اول بودن تمایل و رغبت بیشتر دانش آموزان مستعد و علاقه مند به یادگیری بیشتر در مقایسه با شاگردان دیگر است. چون این افراد به صورت غریزی علاقه دارند که مطالب بیشتر و حتی تخصصی تر را یاد بگیرند. علاوه بر این، از جمله مهم ترین ویژگی شاگرد اول بودن شامل ویژگی ها و موارد مهم زیر است:

  • رفع سریع مشکلات درسی

بدیهی است که همه افراد با سطح هوش و توانایی های مختلفی دروس مختلف را یاد می گیرند. به همین دلیل ممکن است در برخی از دروس کلیه مطالب را به خوبی درک نکنند. بنابراین برای این که شاگرد اول شوند یکی از بهترین روش هایی که انجام می دهند، رفع سریع مشکلات درسی است. بدین صورت که هر کدام از مطالب درسی را به خوبی یاد نگرفتید یا در برخی از دروس با مشکل مواجه شدید، سریعا این مشکل درسی را برطرف کنید.

  • آمادگی همیشگی در کلاس

یکی دیگر از روش ها یا ویژگی های شاگرد اول بودن این است که یک دانش آموز موفق، همیشه در کلاس درس آماده است. بدین صورت که آمادگی پاسخ دادن و گفتگو کردن به سوالات درسی و  کلیه نکات مهم در این مورد را دارد. در واقع یک دانش آموز در صورتی که همیشه در کلاس آماده پاسخگویی باشد، رغبت بیشتری نیز برای یادگیری دروس جدیدتر خواهد داشت.

  • داشتن برنامه درسی و حل نمونه سوالات

با توجه به این که حجم دروس و تعداد آن ها معمولا در همه سال های تحصیلی زیاد است، یکی از بهترین ویژگی هایی که می توان در مورد شاگرد اولی ها ذکر کرد، این است که برنامه درسی داشته باشند. داشتن برنامه ریزی درسی و پایبند بودن به این برنامه کمک می کند تا به راحتی حجم دروس مختلف را به خوبی یاد گرفته و مطلب را درک کنند. علاوه بر این، زمانی که برنامه درسی منظم و ثابت داشته باشید، فرصت بیشتری برای حل نمونه سوالات مختلف خواهید داشت. این کار نیز به یادگیری عمیق تر و بیشتر مطالب بیشتر به دانش آموزان کمک زیادی می کند.

  • غیبت کم تر

یکی دیگر از ویژگی های شاگرد اول کلاس بودن این است که برای از دست ندادن مطالب درسی و نکاتی که در کلاس درس ذکر و بیان می شود، این است که کم تر غیبت می کنند. با این کار بدیهی است که مطالب و قسمت های مختلف دروس را از دست نمی دهند.

  • به موقع در کلاس حاضر شدن

بدیهی است که زمان برگزاری کلاس ها در یک ساعت مشخص خواهد بود. به همین دلیل شاگرد اولی ها برای این که از ابتدا کلیه مطالب آموزشی را یاد بگیرند و همچنین مطالبی را از دست ندهند، همیشه به موقع در کلاس حاضر می شوند.

بیشتربخوانید:  چگونه در عید برای کنکور درس بخوانیم؟ صفر تا ۱۰۰

چگونه ممتاز کلاس شویم|پانسیون مطالعاتی در اصفهان
چگونه ممتاز کلاس شویم| لاپلاس پانسیون مطالعاتی در اصفهان

بیشتربخوانید: تاثیر موسیقی بر یادگیری ! آیا برای مطالعه، موسیقی خوب است؟

چند راه برای شاگرد اول شدن کدام است؟

به طور کلی برای این که شاگرد اول شوید و جز دانش آموزان موفق محسوب شوید، روش های مختلفی وجود دارد. بنابراین هر فرد می تواند با توجه به شرایط زندگی و خانوادگی خود روش های مختلفی را امتحان کند تا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کند. با این وجود روش های مختلفی برای شاگرد اول شدن وجود دارد که هر فرد می تواند بر اساس روش مناسب را انتخاب کرده و به آن پایبند باشد. از جمله راه های شاگرد اول شدن می توان به روش های زیر اشاره کرد:

  • از پدر و مادرتان برای این کار کمک بخواهید

یکی از مهم ترین و بهترین روش هایی که می تواند به افراد علاقه مند به یادگیری های تخصصی و شاگرد اول شدن یک فرد کمک کند، این است که از پدر و مادر خود کمک بگیرید. در بسیاری از مواقع کمک گرفتن از والدین و دریافت حمایت و تشویق آن ها کمک می کند تا با اشتیاق بیشتری برای یادگیری تمایل داشته باشید. علاوه بر این، در برخی از موارد کمک گرفتن از پدر و مادر و گفتگو با آن ها برای یادگیری مطالب بیشتر به دانش آموزان برای یادگیری بیشتر و بهتر و شاگرد اولی شدن کمک زیادی می کند.

  • بیشتر از انتظار خودتان کار کنید

بدیهی است که هر فرد میزان هوش و توانایی خاص و منحصر به فرد مربوط به خود را دارد. به همین دلیل ممکن است تصور کنید که ظرفیت و هوش شما برای یادگیری همین قدر است.

در صورتی که این گونه نیست و همه افراد از ضریب هوشی و یادگیری خوب و نسبتا بالایی روبرو هستند. به همین دلیل یکی دیگر از بهترین روش هایی که کمک می کند تا شاگرد اول شوید، این است که بیشتر از انتظار خودتان کار و تلاش کنید تا یادگیری عمیق تری داشته باشید. پس از این که این کار را چند بار تکرار و تمرین کنید، بدیهی است که شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت و ظرفیت مغز و هوش شما نیز افزایش پیدا می کند.

  • از خودتان مادام امتحان بگیرید

یکی دیگر از روش هایی که کمک می کند که شاگرد اول شوید، این است که از خودتان به صورت مداوم امتحان بگیرید. بدین صورت که یک یا دو ساعت را صرف یادگیری کرده و سپس یک نمونه سوال طرح کنید و از خودتان امتحان بگیرید. با این کار در صورتی که قسمتی از دروس را متوجه نشوید یا نتوانید سوالات را جواب دهید، می توانید مجددا تمرین کنید.

  • کار را تمیز تحویل بدهید

یک روش مهم و کاربردی دیگر برای شاگرد اول شدن این است که به خوبی تمرینات و تکالیف را انجام دهید تا در نهایت یک مسئله حل شده و تمیز تحویل دهید. با این کار می توانید حتی در صورت لزوم و زمانی که بخواهید مجددا مرور کنید، تکالیف منظم و مرتبی داشته باشید.

  • خوب سر کلاس نکته برداری کنید

همان طور که در پاراگراف های بالاتر نیز ذکر شد، یکی از بهترین روش ها برای یادگیری بهتر و عمیق تر این است که سر کلاس نکته برداری کنید. با این کار حتی در صورتی که مطالبی را به خوبی یاد نگرفته باشید، با مطالعه کردن این نکات و یادداشت های نوشته شده، با دقت و تمرکز بیشتری مطالب را یاد بگیرید و جای سوال و ابهامی باقی نماند.

  • جدول زمان بندی برای خود داشته باشید

زمان بندی کردن و داشتن یک برنامه منظم و پایدار کمک می کند تا خود را موظف بدانید و به وظایف خود که تمرین و انجام تکالیف است، به بهترین نحو رسیدگی کنید. علاوه بر این، یکی از مهم ترین مزایای دیگر جدول زمان بندی و برنامه ریزی کردن این است که می توانید از تکالیف و برنامه های بعدی خود مطلع باشید و به آن ها به بهترین نحو رسیدگی کنید.

  • روش درست درس خواندن را یاد بگیرید و پیدا کنید

یکی از مهم ترین مشکلاتی که برخی افراد زمان درس خواندن و مطالعه کردن با آن روبرو هستند، این است که با اصول درست درس خواندن آشنا نیستند. به همین دلیل یکی دیگر از بهترین روش هایی که برای شاگرد اول شدن پیشنهاد می شود که انجام دهید، این است که با اصول درس خواندن آشنا شوید و به آن پایبند بمانید. با یادگیری این اصول می توانید بدون اتلاف وقت و با تمرکز بیشتری دروس و مطالب را عمیق تر یاد بگیرید.

  • سازماندهی در درس خواندن و کتاب ها داشته باشید

بدیهی است که حجم مطالب درسی در طول هفته و سال زیاد است. به همین دلیل یکی از بهترین روش ها برای مدیریت کردن حجم زیاد مطالب درسی این است که کتاب ها و درس ها را سازماندهی و مدیریت کنید. با این روش می توانید بر اساس برنامه و بودجه بندی خود به کلیه دروس و کتاب ها رسیدگی کنید.

  • دریچه مطالعه صحیح و کتاب مناسب را پیدا کنید

هر کدام از کتاب ها دارای مطالب سخت و آسان و متفاوتی نسبت به یک دیگر هستند. به همین دلیل یکی از روش های مطلوبی که برای یادگیری عمیق تر و بهتر پیشنهاد می شود، این است که هر زمان تمرکز و دقت بیشتری روی دروس دارید، کتاب هایی که محتوا و مطالب سخت تری دارند، انتخاب کنید. سپس با برنامه ریزی صحیح ابتدا تمرکز خود را روی دروس و مطالب سخت قرار دهید. سپس هر زمان که انرژی و زمان کم تری دارید، کتاب هایی که محتوای ساده و آسانتری دارند، انتخاب کنید.

چند راه برای شاگرد اول شدن |لاپلاس گروه آموزشی و مشاوره کنکور و پانسیون مطالعاتی در اصفهان
چند راه برای شاگرد اول شدن |لاپلاس گروه آموزشی و مشاوره کنکور و پانسیون مطالعاتی در اصفهان

بیشتربخوانید: از کجا بفهمیم به چه رشته ای علاقه داریم؟ + ۸ نوع تیپ شخصیتی کدام است؟

چگونه یک شاگرد موفق باشیم در مدرسه؟

زمانی که یک دانش آموز یا شاگرد موفق در مدرسه باشید، بدیهی است که در آینده نیز یک دانشجوی موفق و فعال خواهید بود. زمانی که شاگرد موفقی باشید، شانس بیشتری برای به دست آوردن موفقیت های بیشتر و بهتر در آینده خواهید داشت. برای این که در مدرسه و در قدم اول نیز یک شاگرد موفق باشید و جز شاگرد اولی ها محسوب شوید، روش های مختلفی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • یادداشت برداری کنید.
  • روی مطالب درسی دقت و تمرکز داشته باشید.
  • مطالعه و تمرین کردن را به شب امتحان موکول نکنید.
  • برنامه هفتگی و مستمر داشته باشید.
  • در مورد مطالب درسی با هم کلاسی های خود گفتگو کنید.

چگونه در کلاس بهترین باشیم؟

همه ما تصور می کنیم که منظور از بهترین دانش آموز یا دانشجوی کلاس بودن این است که فقط در دروس موفق باشید. در صورتی که موفقیت صرفا محدود به درس خواندن و نمره گرفتن نیست. بلکه نکات مهم دیگری وجود دارد که می توانید با آن در کلاس های درس بهترین باشید. بهترین روش ها برای بهترین بودن در کلاس به شرح زیر است:

  • به دوستان و همکلاسی های خود کمک کنید.
  • نسبت به همکلاسی های خود مودب و فروتن باشید.
  • زمان تدریس کردن دروس توسط معلم، خونسرد و آرام باشید تا تمرکز سایر افراد دیگر را به هم نریزید.
  • مخل آسایش و آرامش در کلاس نباشید.
  • با سوال پرسیدن هم کلاسی ها و معلم را به چالش بکشید.
  • ذهن و بدن خود را برای یادگیری آماده کرده و سپس در کلاس حاضر شوید.
  • روش موثر برای یادگیری و تمرین کردن را یاد بگیرید و آن را امتحان کنید.

چگونه در مدرسه منظم باشیم؟

یکی از مشکلاتی که برخی از دانش آموزان در سنین مختلف با آن روبرو هستند، منظم نبودن در مدرسه و حتی منزل است. بدیهی است که یکی از مهم ترین عواملی که باعث مخل آرامش و تمرکز دیگران و حتی معلم در کلاس درس می شود، به هم ریختن نظم کلاس است. به همین دلیل این کار نه تنها باعث به هم ریختن و کاهش تمرکز دانش آموزان دیگر می شود، بلکه در کاهش یادگیری خود فرد نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل برای ایجاد نظم در کلاس و منظم بودن در مدرسه نیز روش های مختلفی مطرح شده که در ادامه بهترین روش ها را معرفی می کنیم:

  • تمرکز خود را روی یادگیری قرار دهید.
  • خودتان دلیل بی نظمی کلاس و مدرسه نباشید.
  • در زمان استراحت فقط استراحت کرده و به دنبال شیطنت و بازیگوشی نباشید.
  • احترام معلم، مدیر و معاونین را حفظ کنید.
  • با سایر دانش آموزان بی نظم همراه نشوید.

چگونه آمادگی ذهنی و روحی را حفظ کنیم؟

یکی از مشکلات شایع و نسبتا زیادی که بسیاری از دانش آموزان در کلاس درس و حتی درس خواندن با آن روبرو هستند، نداشتن آمادگی ذهنی و روحی است. چون این افراد به جای این که تمرکز خود را روی یادگیری و تمرین قرار دهند، به دلیل نداشتن آمادگی ذهنی دچار حواس پرتی می شوند. عدم تمرکز نه تنها باعث ایجاد اختلال در یادگیری می شود، بلکه دانش آموز در بلند مدت اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و گمان می کند مشکلی در یادگیری او وجود دارد. بلکه صرفا از طریق آمادگی ذهنی و روحی خود می تواند یادگیری بهتری داشته باشد. بهترین روش های ایجاد آمادگی ذهنی و روحی به شرح زیر است:

  • تقویت اعتماد به نفس

یکی از روش های مطلوبی که کمک می کند آمادگی ذهنی و روحی داشته و با تمرکز بیشتری بتوانید دروس را یاد بگیرید، این است که اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. برای تقویت کردن اعتماد به نفس نیز روش های مختلفی وجود دارد که از جمله بهترین روش ها می توان توجه به زبان بدن زمان صحبت کردن، رسا و واضح صحبت کردن، سوال پرسیدن در مورد دروسی که متوجه نشده اید، مثبت اندیش بودن، عملگرا بودن و … را نام برد.

  • تجهیز با انگیزه ‌ها و هدف ‌های محقق‌ پذیر

برای این که با اعتماد به نفس بیشتر و همچنین آمادگی ذهنی بالاتری در کلاس درس حاضر شوید، یکی از روش های دیگر این است که انگیزه و رغبت برای یادگیری داشته باشید. برای این که انگیزه خود را بالا ببرید و ارتقا دهید، یک هدف برای خود تعیین کنید. با تعیین هدف خود را پایبند و ملزم می دانید که به بهترین نحو دروس را مطالعه و تمرین خواهید کرد.

  • پذیرش تغییرات و چالش ها

یکی از مهم ترین مشکلاتی که برخی دانش آموزان زمان مطالعه کردن و یادگیری دروس و مطالب این است تصور می کنند اگر یک درس سخت را متوجه نشدند، یادگیری آن ها کلا ایراد یا مشکل دارد. در صورتی که این گونه نیست. بلکه اگر در یک درس یا مفهوم جدید مشکل یا چالشی دارید، نه تنها با به چالش کشیدن خود می توانید این مشکل را برطرف کرده و مطالب را بگیرید؛ هم این که توصیه می شود که به سراغ یادگیری دروس و مطالب چالشی دیگر نیز خود را به چالش بکشید و این بار به سراغ دروس و مطالب سخت آن بروید.


برنامه ‌ریزی قبل از شروع چگونه است؟

همان طور که در پاراگراف های بالا نیز ذکر شد، یکی از بهترین روش ها برای شاگرد اولی شدن و ممتاز بودن در کلاس این است که قبل از شروع کردن به مطالعه، برنامه ریزی کنید. با برنامه ریزی کردن می توانید به صورت منظم و مشخص از برنامه ای که پیش رو دارید، مطلع شوید و سپس بر همین اساس به دروس خود رسیدگی کنید. مراحل برنامه ریزی کردن قبل از شروع به شرح زیر است:

  • آشنایی با محتوا و درس‌ ها

برای برنامه ریزی کردن قبل از شروع، کافی است که ابتدا به صورت اجمالی مطالب و محتواهای دروس و مطالبی که قصد یادگیری آن ها را دارید، نگاه کنید. سپس بر اساس حجم محتواهایی که قصد یادگیری آن ها را دارید، و همچنین سخت یا آسان بودن محتواها، برنامه ریزی کنید که چند ساعت در روز یا طول هفته باید تمرین و تکرار داشته باشید.

  • تهیه لوازم تحصیلی

برای این که بتوانید به بهترین نحو به دروس و مطالبی که قصد یادگیری آن ها را دارید، رسیدگی کنید، قبل از شرئع مطالعه کردن هر گونه لوازم تحصیلی یا لوازم التحریر که نیاز دارید، خریداری کنید. استفاده از وسایل و لوازم تحصیلی کمک می کند تا با رغبت و علاقه بیشتری برای درس خواندن و انجام تکالیف برنامه ریزی کنید.

  • تعیین برنامه زمانی

بر اساس سخت و راحت بودن مطالب یا محتواهایی که قصد مطالعه یا یادگیری آن ها را دارید، برنامه زمانی تعیین کنید. با تعیین برنامه ریزی می توانید به صورت اصولی تر برای مطالعه کردن اقدام کنید. همچنین از طریق تعیین برنامه زمانی برای خود می توانید از وقت هود به بهترین نحو استفاده کنید و وقتتان را هدر ندهید.

تعامل مؤثر با استاد چگونه باید باشد؟

یکی از بهترین روش هایی که کمک می کند تا در صورت لزوم چالش ها یا مشکلات خود در دروس و برنامه ها را مطرح و برطرف کنید، برقراری ارتباط و ایجاد تعامل موثر با استاد است. زمانی که با استاد خود تعامل مثبت و سازنده ای داشته باشید، می توانید روش های مختلفی را انجام دهید که بهترین روش ها برای تعامل و ایجاد ارتباط با استاد به شرح زیر است:

  • برقراری ارتباط مثبت

یکی از بهترین روش ها و مراحل برای ایجاد تعامل موثر با استاد، این است که با استاد خود ارتباط مثبت و واقع بینانه ای داشته باشید. در واقع منظور از تعامل و ارتباط مثبت این است که سوالات اصولی و علمی را به صورت صحیح و واضح و با روی باز مطرح کنید. در برخی موارد نوع و نحوه سوال پرسیدن ممکن است باعث شود که استاد تصور خود هدف شما صرفا به چالش کشیدن استاد است. در صورتی که از طریق برقراری ارتباط مثبت و صحیح، می توانید پاسخ سوالات و چالش های خود را به بهترین نحو پیدا کنید.

  • پرسش سوالات مفید

یکی دیگر از روش های ارتباط موثر و مثبت با استاد، این است که سوالات مفید و کاربردی بپرسید. در واقع به جای هدر دادن وقت در کلاس و سوال پرسیدن در مورد مسائل ساده که پاسخ آن ها را می توانید پیدا کنید، سوالات مفید بپرسید تا هم پاسخ سوال خود را پیدا کنید؛ و هم این که ممکن است سوال شما سوال برخی از دانش آموزان دیگر هم باشد.

  • حضور فعّال در کلاس

برای این که با استاد یا معلم خود ارتباط موثر ایجاد کنید، کافی است که در کلاس حضور فعال داشته باشید. از این طریق می توانید بدون به چالش کشیدن کلاس یا بر هم خوردن نظم، سوالات خود را مطرح کنید، و هم این که از طریق حضور فعال داشتن ارتباط خوبی هم با اساتید خود داشته باشید.

مشارکت فعّال در فعالیت‌ های گروهی چگونه است؟

یکی از بهترین روش هایی که کمک می کند که جز شاگرد اولی ها محسوب شوید و ممتاز باشید، این است که در فعالیت های گروهی کلاس شرکت کنید. مشارکت کردن در فعالیت های گروهی کمک می کند تا به بهترین نحو مطالب را یاد بگیرید و مهارت های جدیدی یاد بگیرید. مهم ترین مزایای مشارکت فعال در فعالیت های گروهی به شرح زیر است:

  • ارتقاء مهارت ‌های اجتماعی

یکی از مهم ترین مزایای مشارکت فعال در فعالیت های گروهی، این است که باعث ارتقا مهارت های اجتماعی می شود. در واقع زمانی که با دوستان، همکاران یا هم کلاسی های خود مشارکت و گفتگو در زمینه مهارت ها و یادگیری مطالب مختلف داشته باشید، می توانید مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید. هم این که دیگر مزیت این کار این است که از طریق گفتگو با همکلاسی ها و دوستان خود و مشاهده کرده رفتار و برخورد آن ها نحوه برخورد را بهبود ببخشید و ارتباط سازنده ای با افراد داشته باشید.

  • ایجاد شبکه ارتباطی مفید

یکی دیگر از مزایای مشارکت فعال داشتن و شرکت در گروه های دوستانه و با هم کلاسی ها این است که از این طریق می توانید با دوستان خود یک شبکه ارتباطی مفید ایجاد کنید. در این شبکه ها علاوه بر این که بهترین نحو می توانید با دوستان و همکلاسی های خود تعامل و گفتگو کرده و از آن ها یاد بگیرید؛ بلکه می توانید سوالات و چالش های خود را با آن ها مطرح کرده و سریع تر به نتیجه برسید.

  • تجربه به اشتراک گذاری و یادگیری از دیگران

با مشارکت فعال در فعالیت های گروهی، همه افراد می توانند با یک دیگر تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و در مورد آن ها گفتگو کنند. علاوه بر این، از طریق به اشتراک گذاری تجربیات خود می توانید از دیگر نیز به بهترین نحو یاد بگیرید و پاسخ سوالات خود را هم پیدا کنید.

جمع بندی

یکی از موفقیت هایی که باعث خوشحالی و ایجاد اعتماد به نفس برای دانش آموزان و دانشجویان می شود، شاگرد اول شدن و ممتاز بودن در کلاس است. به همین دلیل در این مقاله به صورت کامل و مفصل در مورد روش ها و راهکارهای شاگرد اول شدن صحبت شد. با مطالعه می توانید با روش های مختلف آشنا شده و سپس از این طریق با یادگیری مهارت های مختلف، جز شاگرد اولی ها کلاس باشید.

سوالات متداول

  • شاگرد اولی ها چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین ویژگی های شاگرد اولی ها شامل داشتن برنامه درسی، حل نمونه سوالات، گفتگو با دوستان، کم تر غیبت کردن است.

  • روش های شاگرد اول شدن چیست؟

نکته برداری کردن در کلاس، تکرار و تمرین، ایجاد ارتباط موثر با استاد، زمان بندی و برنامه ریزی کردن از جمله روش های شاگرد اول شدن است.

بیشتربخوانید: چگونه بهتر درس بخوانیم ؟ راهنمایی برای بهبود تمرکز و پیشرفت در یادگیری

خدمات لاپلاس را بیشتر بشناسید

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشاوره تحصیلی و پانسیون مطالعاتی و پانسیون مطالعاتی در اصفهان و مشاوره انتخاب رشته و مشاوره کنکور با مشاوران ما در لاپلاس در تماس باشید.​​

نظر (6)

  1. عباسی

    من چگونه میتوانم شاگرد اول شوم؟

    1. PEYMAN

      برای اینکه شاگرد اول شوید، این موارد را در نظر بگیرید:

      تعهد و پشتکار: به دقت و با تمرکز به تمام درس‌ها و وظایف مطالعه کنید و به همراه آن به پرسش‌ها و مشکلات موجود پرداخته و آن‌ها را حل کنید.
      برنامه‌ریزی موثر: برنامه‌ریزی زمانی خود را به گونه‌ای انجام دهید که بهترین بهره را از وقت خود ببرید و همه موارد را به طور منظم پوشش دهید.
      ارتباط موثر با استادان: با استادان و مربیان خود به صورت فعال ارتباط برقرار کنید، سؤالاتتان را بپرسید و از تجربیات آن‌ها بهره ببرید.
      همکاری با همکلاسی‌ها: با دیگران در کلاس همکاری کنید، ایده‌ها و دانش خود را به اشتراک بگذارید و از تجربیات یکدیگر بهره ببرید.
      مطالعه فعال: علاوه بر مطالعه درسی، به مطالعه فعال و عمیق در زمینه‌های مرتبط با رشته و علاقه‌مندی‌هایتان بپردازید.
      تمرین مداوم: تمرین‌های عملی و مسابقات را فرصت طلبی برای بهبود مهارت‌های خود در نظر بگیرید و به صورت مداوم تمرین کنید.
      ارزیابی و بهبود مداوم: خود را مورد ارزیابی قرار دهید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید، سپس برای بهبود مستمر به آن‌ها کار کنید.
      از طرف دیگر، به یاد داشته باشید که موفقیت به معنای شخصیتی است که می‌سازید و از تلاش و انگیزه‌ی شما بستگی دارد، بنابراین همواره به خودتان اعتماد کنید و پیش بروید.

  2. اریانا

    👏

  3. بیتا ارجمند

    خانواده لاپلاس برای موفقیت💫

  4. آیدا موید

    لاپلاس یعنی موفقیت در آینده

  5. آیدا

    مجموعه لاپلاس بسیار تیم قوی و عالی برای کمک در آینده ماست

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *