پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

ضرایب کنکور هنر چیست؟

مقالات آموزشی

ضرایب کنکور هنر چیست؟

5
(1)

ضرایب کنکور هنر
ضرایب کنکور هنر

ضرایب کنکور هنر در ایران چیست؟

در این مقاله قصد داریم راجع به ضرایب کنکور هنر صحبت کنیم در کشور ما و همچنین چین و کره برای ورود به دانشگاه ها و ادامه تحصیل باید در یک آزمون به نام کنکور شرکت کرد و در صورت قبولی و کسب رتبه بالا از این چالش می توان وارد دانشگاه شد و در رشته مدنظر اقدام به تحصیل نمود؛ البته به این نکته توجه داشته باشید برای تحصیل در دانشگاه ها حتما نیازی نیست کنکور دهید و بسیاری از دانشگاه ها هستند که بدون آزمون به پذیرش دانشجو می پردازند که تعداد آن ها کم هم نیست.

در کنکور متقاضیان در ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می پردازند که هر یک از این گروه ها دارای دروس تخصصی و عمومی با ضرایب مختلف هستند و احتمال موفقیت داوطلبانی در این چالش بیشتر بوده که به ضرایب دروس اهمیت زیادی می دهند و مطابق با آن ها برای خود برنامه ریزی مطالعاتی می کنند.

در واقع میزان اثرگذاری و اهمیت داشتن یک درس را در کنکور می توان از ضریب آن فهمید؛ به همین منظور متقاضیان کنکور سراسری هنر هم باید این موارد و نکات را مدنظر قرار دهند و در ابتدا شدت علاقه و سپس رشته و زیر گروه دلخواه خود را به جهت رسیدن به هدف یا اهداف مشخص نمایند تا قادر باشند با آگاهی بیشتر برای چالش بزرگ کنکور قدم بردارند.

حتما بخوانید:  تأثیر محیط مطالعه بر کارایی دانش‌ آموزان | 6 راهکار مناسب برای مطالعه و تمرکز بهتر دانش آموزان

متقاضیان کنکور سراسری هنر با مطلع شدن از ضرایب تعیین شده برای هر درس می توانند بهترین برنامه ریزی مطالعاتی را برای کنکور این گروه آزمایشی داشته باشند و به درس هایی که از ضریب بالایی برخوردار هستند اهمیت زیادی دهند؛ بدون شک، مطالعه مطابق ضرایب درسی منجر به برنامه ریزی دقیق تر و موفقیت داوطلب در کنکور سراسری هنر می شود.

مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و تصویب شورای عالی انقلاب در خصوص کنکور سراسری ۱۴۰۲، ضرایب و زیر گروه ها در این چالش تغییر یافتند و این تغییرات موجب شد که اکثریت متقاضیان دچار سردرگمی شوند.

بر اساس این تغییرات متقاضیانی که خواهان شرکت در کنکور سراسری هنر هستند باید بدانند که ضرایب دروس این گروه آزمایشی چه تغییراتی کرده اند؛ قطعا این تغییرات باعث تاثیرات مهمی در کنکور سراسری هنر می گذارد؛ زیرا هرچه ضرایب دروس عدد بالاتری داشته باشند نشانگر این هستند که کنکور سراسری اهمیت ویژه ای برای آن ها قائل است و این دروس شانس موفقیت مخاطب در کنکور را بالاتر می برند.

همچنین داوطلبان کنکور سراسری هنر با دانستن این مسئله تغییر ضرایب به شکل بهتری می توانند برای مطالعات درسی خود برنامه ریزی انجام دهند.

چرا ضرایب دروس در کنکور اهمیت زیادی دارد؟

مسئله ضرایب در کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر یا سایر گروه های آزمایشی، همواره موضوعی مهم و مورد بحث در میان متقاضیان بوده و سردرگمی ها و پریشانی هایی را برای اکثریت آن ها به وجود آورده است.

یکی از پارامترهای مهم در خصوص ضرایب دروس کنکور هنر این است که داوطلبان این زیر گروه آزمایشی با آگاهی یافتن از میزان ضرایب درسی، با معلومات کاملتری برای خود برنامه ریزی های مطالعاتی انجام می دهند و با سعی و تلاش بیشتر در مطالعه درس هایی که از ضریب بالایی برخوردار هستند به بهبود و نتیجه مطلوب تراز کنکور خود کمک شایانی می کنند که نتیجه این موضوع این است که داوطلب شانس قبولی بیشتری در رشته و دانشگاه مدنظر دارد.

حتما بخوانید:  دلیل استرس در کنکور چیست؟

ضرایب دروس اختصاصی کنکور هنر

همان طور که گفتیم، با تصویب شورای عالی انقلاب، دروس عمومی به همراه زیر گروه ها از کنکور سراسری هنر حذف شدند و این موضوع بدین معنا است که متقاضیان می بایست در دفترچه سوالات کنکور فقط به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند؛ به همین منظور ضرایب درس های تخصصی گروه آزمایشی هنر دچار تغییراتی شدند و این ضرایب برای هر درس به صورت مشخص به بیان موارد زیر هستند.

درس ضریب
درک عمومی هنر ۱۲
درک عمومی ریاضی و فیزیک ۵
خلاقیت تصویری و تجسمی ۳

همان طور که گفته شد، دروس عمومی با تصویب شورای عالی انقلاب از دفترچه سوالات کنکور سراسری هنر حذف شدند و این دروس در سوابق تحصیلی متقاضی اثرگذار هستند و این موضوع بدین معناست که داوطلبان با خواندن دروس عمومی در ابتدا باید معدل خود را بالا ببرند و سپس با در نظر گرفتن ضرایب دروس تخصصی هنر برای خود برنامه ریزی های مطالعاتی داشته باشند تا بتوانند تراز بالایی در کنکور کسب کنند و در رشته و دانشگاه دلخواه برای تحصیل پذیرفته شوند.​

 

ضرایب دیگر کنکور ها:

ضرایب کنکور ریاضی

ضرایب کنکور تجربی

ضرایب کنکور انسانی

ضرایب کنکور زبان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *