پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402

مقالات آموزشی

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402

5
(1)

ضرایب دروس کنکور ریاضی
ضرایب دروس کنکور ریاضی

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1402 کدام اند؟

در این مقاله به بررسی ضرایب دروس کنکور ریاضی می پردازیم. اگر قصد شرکت در کنکور ریاضی را دارید و می خواهید که در خصوص ضرایب کنکور ریاضی 1402 مطلع شوید، کنی از وقت خود را اختصاص به خواندن محتوای گردآوری شده زیر بدهید و از ضرایب کنکور ریاضی مطلع شوید.

در نظام آموزشی کشور ما به جهت ورود به دانشگاه و تحصیل در مدارج عالی و رشته های پر طرفدار باید چالش بزرگی به نام کنکور را رد کرد که در این چالش هر ساله تعداد داوطلبان کثیری در رشته های گوناگون در میدان رقابتی با یکدیگر قرار می گیرند تا بتوانند به نتایج دلخواه برسند و در دانشگاه مورد نظر به تحصیل بپردازند.

اصلی ترین معیارهایی که در موفقیت داوطلبان تاثیر دارد چیست؟

پارامترهای مختلفی نظیر مطالعه منظم، برنامه ریزی اصولی و داشتن مشاوره در کسب رتبه خوب تاثیر زیادی دارند؛ اما یکی از اصلی ترین معیارهایی که در موفقیت داوطلبان در کنکور نقش بسزایی دارد و اغلب داوطلبان هم به آن توجهی ندارند، ضرایب دروس در کنکور سراسری می باشد.

اغلب داوطلبان گمان می کنند که با مطالعه زیاد می توانند در کنکور موفق شوند؛ اما این چنین نیست و آن ها باید به جهت کسب رتبه خوب از مهارت ها، تکنیک ها و برنامه ریزی ها به طور ترکیبی بهره بگیرند.

حتما بخوانید:  13 راهکارهای موثر برای رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

حال اگر داوطلب بدون توجه به ضرایب درسی به مطالعه بپردازد ممکن است درس هایی را برای مطالعه در اولویت قرار دهد که کمترین تاثیر را در ورود به رشته دلخواه دارند؛ بنابراین نتیجه می گیریم که توجه به ضرایب دروس کنکوری حائز اهمیت است و حدود ۸۰ درصد موفقیت در کنکور مربوط به آگاهی از ضرایب دروس است.

تمامی سوال هایی که ضرایب دروس کنکور ریاضی گرفته می شوند شامل درس های تخصصی و عمومی هستند که دروس عمومی این رشته طبق تصویب شورای عالی انقلاب از کنکور ریاضی حذف شدند؛ ولی ضریب آن ها در سوابق تحصیلی داوطلبان نقش بسزایی دارد.

ضریب دروس تخصصی ریاضی نیز طبق حذف زیر گروه ها در همه رشته ها یکسان است؛ اما در گروه های آزمایشی متفاوت خواهد بود.

همان طور که همه ما می دانیم، کنکور ریاضی هر ساله یکی از پر درخواست ترین گروه های آزمایشی در کنکور است که شامل دروس عمومی و تخصصی می شود که مطابق با گفته های بالا، در سال جاری دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور ریاضی حذف شدند.

حال با توجه به حذف دروس عمومی و از سوی دیگر حذف زیر گروه ها، در این قسمت داوطلبان را از ضرایب دروس جدید در کنکور ریاضی مطلع می سازیم.

دروس اختصاصی رشته ریاضی سه برابر دروس عمومی در کنکور ریاضی تاثیر دارند؛ در سال پیش تفاوت ضرایب زیر گروه های کنکور رشته ریاضی فقط در درس های تخصصی این گروه آزمایشی بود و آن دسته افرادی که خواهان این بودند تا در یک رشته مشخص قبول شوند، بهتر بود که زیر گروه خود را تعیین می کردند و مطابق با ضرایب و اهمیت درس های تخصصی برای رسیدن به نتایج دلخواه تلاش می کردند.

حتما بخوانید:  تأثیر محیط مطالعه بر کارایی دانش‌ آموزان | 6 راهکار مناسب برای مطالعه و تمرکز بهتر دانش آموزان

در سال جاری تمامی زیر گروه ها با تصویب شورای عالی انقلاب حذف شدند وضرایب دروس کنکور ریاضی ضرایب دروس تخصصی در کنکور ریاضی سه برابر و تقریبا به شرح موارد زیر شدند.

ضرایب دروس کنکور ریاضی

ریاضی با ضریب ۱۲، فیزیک با ضریب ۹ و شیمی با ضریب ۷ ، میزان اهمیت و تاثیر هر درسی را در زیر گروه های گوناگون می توان مطابق با ضریب آن درس در زیر گروه های مختلف اندازه گیری کرد؛ برای این کار می‌بایست داوطلب در ابتدا پی به علاقه و استعداد خود ببرد و آینده شغلی خود و رشته مورد نظر را انتخاب نماید.

پس از آن داوطلب باید در دفترچه راهنما مشخص کند که رشته ای که مدنظر قرار داده است در کدام زیر شاخه قرار گرفته و مطابق با این اطلاعات مطالعه و برنامه ریزی را برای خود انجام دهد.

زمانی که نتایج اولیه کنکور اعلام می شود و کارنامه اولیه به دست داوطلب می رسد، داوطلب با نمره و رتبه خود در هر زیر گروه روبرو می شود؛ لازم به ذکر است که متفاوت بودن ضرایب هر زیر گروه باعث می شود

که رتبه داوطلب در هر زیر شاخه کنکور ریاضی با زیر شاخه دیگر مغایرت داشته باشد و از آن جایی که معیار اصلی انتخاب رشته کنکور سراسری، رتبه داوطلب در زیر گروه رشته مورد نظر است به داوطلب پیشنهاد می شود که از همان ابتدای کار هدف خود را تعیین کند.​

ضرایب دیگر کنکور ها 1402

ضرایب کنکور تجربی

ضرایب کنکور انسانی

ضرایب کنکور هنر

ضرایب کنکور زبان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *