پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

ضرایب کنکور زبان 1402

مقالات آموزشی

ضرایب کنکور زبان 1402

5
(1)

ضرایب کنکور زبان 1402
ضرایب کنکور زبان 1402

ضرایب کنکور زبان 1402 چگونه است؟

ضرایب کنکور زبان 1402 چگونه است؟اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر شرکت در کنکور ریاضی، انسانی یا تجربی، قصد دارید که کنکور زبان هم بدهید؛ اما از ضرایب کنکور زبان هیچ اطلاعاتی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به خواندن مقاله زیر بپردازید و در این باره سطح معلومات خود را افزایش دهید.

در سیستم آموزشی ایران برای آن که افراد بتوانند تحصیلات عالیه داشته باشند باید از مانع بزرگ به نام کنکور رد شوند که در این چالش افراد زیادی در گروه های آزمایشی مختلف از جمله زبان با یکدیگر به رقابت می پردازند تا بتوانند با کسب بالاترین نمره به نتایج دلخواه برسند و در دانشگاه و رشته دلخواه تحصیل نمایند.

به این نکته توجه داشته باشید که امکان موفقیت افرادی در این چالش بیشتر است که به ضرایب دروس تخصصی گروه آزمایشی خود اهمیت دهند و برنامه ریزی درس و مطالعاتی خود را مطابق با ضریب هر یک از دروس پیش ببرند.

ضرایب کنکور زبان
ضرایب کنکور زبان

ضرایب دروس کنکور زبان سال 1402

 

پس شما هم اگر می خواهید که در کنکور زبان رتبه بالایی کسب کنید و به نتایج دلخواه برسید، حتما درس زبان تخصصی را که ضریب ۱ دارد بیشتر مطالعه کنید تا بتوانید تست ها را به صورت صحیح بزنید و در این چالش موفق به کسب رتبه بالا شوید.

حتما بخوانید:  ضرایب کنکور تجربی

تمام دروسی که برای کنکور زبان باید مطالعه شوند دارای ضریبی به خصوص هستند و با توجه به این مسئله که در سال جاری دروس عمومی و زیر گروه ها از کنکور سراسری توسط تصویب شورای عالی انقلاب حذف شدند، کنکور زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند گروه های آزمایشی دیگر دروس عمومی آن حذف شده اند و این موضوع بدین معنا می باشد که متقاضیان تنها باید به خواندن دروس تخصصی زبان اکتفا کنند.

از طرفی دیگر ضریب دروس عمومی در سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال می شوند و ضرایب دروس کنکور زبان تعیین کننده میزان اثرگذاری آن درس در گروه آزمایشی شناور زبان می باشد و در واقع می توان گفت که ضریب هر درس از زبان برای کنکور، رابطه مستقیمی با قبولی داوطلبان دارد و این موضوع را می توان این گونه معنا کرد که هرچه ضریب درس بالاتر باشد و داوطلب به مطالعه آن درس اهمیت بیشتری دهد و در کنکور هم نمره بالایی از آن کسب کند، احتمال موفقیت متقاضی در رشته و دانشگاه مدنظر بیشتر می شود.

در سال پیش وجه تمایز ضرایب زیر گروه های کنکور زبان فقط در دروس تخصصی این گروه آزمایشی بود و در سال جاری با تصویب شورای عالی انقلاب تمامی زیر گروه های مربوط به گروه آزمایشی زبان حذف شدند؛ بنابراین درس زبان تخصصی با ضریب ۱ برای تمامی درس ها مدنظر قرار داده شد.

آن دسته از متقاضیانی که خواهان این هستند که در یک رشته مشخص پذیرفته شوند، بهتر است که اول با مطالعه کردن دروس عمومی معدل خود را افزایش دهند و سپس با در نظر گرفتن ضریب دروس تخصصی زبان برای خود برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مدنظر پذیرفته شوند.

حتما بخوانید:  نکاتی برای مطالعه بهتر دانش آموزان بیش فعال | صفر تا 100

در میان متقاضیان کنکور زبان هستند کسانی که فکر می کنند با مطالعه کردن زیاد تمام دروس می توانند به موفقیت برسند؛ اگر چه مطالعه کردن زیاد یکی از عوامل موفقیت حساب می شوند اما این که مطالعه به چه شکل باشد در قبولی متقاضیان تاثیر زیادی دارد.

دروس تخصصی و عمومی باید به یک شکل مطالعه شود؟

خیلی از افراد تمام دروس را چه تخصصی و چه عمومی به یک شکل مطالعه می کنند؛ اما نباید اینطور باشد و همین مسئله تاکنون موجب شده است که داوطلبان نتوانند نتایج دلخواهی را از کنکور کسب کنند و این سوال برایشان پیش می آید که چرا با مطالعه زیاد باز هم نتوانستند به نتیجه خوب برسند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مطالعه زیاد تمام درس ها فایده چندانی ندارد و همان طور که گفتیم دروس تخصصی که در گروه های آزمایشی مختلف هستند ضرایبی دارند که هرچه ضریبشان بالاتر باشد از اهمیت زیادی در کنکور برخوردار هستند و متقاضیان باید به جهت کسب موفقیت، دروسی که دارای ضریب بالایی هستند را برای مطالعه انتخاب کنند و تمرکز خود را بیشتر بر روی خواندن این درس ها بگذارند.

یکی از راه حل هایی که شما می توانید ضرایب کنکور زبان 1402 خود را در کنکور محک بزنید این است که در کنکورهای آزمایشی موسسات مختلف شرکت کنید و با دریافت رتبه در این کنکورها تخمین بزنید که در کنکور سراسری می توانید که چه رتبه ای بیاورید و با برنامه ریزی مطالعاتی تلاش بیشتری داشته باشید.​

 

ضرایب دیگر کنکور ها چگونه است؟

 

ضرایب کنکور ریاضی

ضرایب کنکور تجربی

ضرایب کنکور انسانی

ضرایب کنکور هنر

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *