پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

ضرایب کنکور تجربی

مقالات آموزشی

ضرایب کنکور تجربی

5
(1)

ضرایب کنکور تجربی
ضرایب کنکور تجربی|پانسیون مطالعاتی در اصفهان

ضرایب کنکور تجربی چیست؟

در این مقاله به بررسی ضرایب کنکور تجربی اگر از داوطلبانی هستید که علاقمند به شرکت در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه می خواهید در این گروه به موفقیت و نتایج دلخواه برسید حتما از ضرایب کنکور تجربی آگاهی پیدا کنید.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات مربوط به ضرایب کنکور تجربی را در اختیارتان قرار دهیم، پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

همه ما می دانیم که یکی از مرجح ترین و محبوب ترین گروه های آموزشی کنکور سراسری، گروه علوم تجربی است که در آن اکثریت داوطلبان به دنبال این هستند که در بهترین رشته های این گروه و رشته های پزشکی قبول شوند.و ضرایب کنکور تجربی

اگر شما هم از آن دسته داوطلبانی هستید که  به دنبال قبولی در بهترین رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی می باشید، پیشنهاد ما به شما این است که به ضرایب دروس تخصصی این گروه آزمایشی اهمیت زیادی دهید و آن ها را در اولویت بگذارید؛ زیرا ضرایب درس های تخصصی این رشته تاثیر زیادی در قبول شدن شما در رشته های مدنظر دارند و به همین علت شما باید مطالعات و برنامه ریزی های درسی خود را بر اساس این ضرایب مشخص نمایید.

به عنوان مثال، یکی از درس های تخصصی رشته علوم تجربی زیست شناسی است که ضریب آن در کنکور ۱۲ می باشد و شما در برنامه ریزی های درسی خود می بایست که مطالعه این درس را در اولویت قرار دهید و مدت زمان بیشتری را برای خواندن آن بگذارید؛ زیرا این درس از ضریب بالایی برخوردار بوده و نقش بسزایی در قبول شدن در رشته و دانشگاه مورد نظر دارد.

حتما بخوانید:  چه تکنیک هایی برای کنترل اضطراب و استرس وجود دارد؟!

برای گروه آزمایشی علوم تجربی حدود ۵ درس تخصصی با ضرایب مختلف در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید در کنکور سراسری به هر یک از سوالات این دروس مطابق ضریبی که دارند جواب دهند.

دروس عمومی از کنکور تجربی و دفترچه سوالات این گروه آزمایشی با تصویب شورای عالی انقلاب حذف شدند و داوطلبان می بایست که در دفترچه سوالات فقط به سوال های تخصصی پاسخ دهند؛ به این نکته توجه داشته باشید که دروس عمومی علوم تجربی هیچ ضریبی ندارند و داوطلبان باید برای قبولی در کنکور، تنها به سوالات پنج درس زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند.

یکی دیگر از تغییراتی که در کنکور سراسری امسال رخ داده است، حذف زیر گروه ها می باشد؛ در این شرایط تمامی رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی در یک گروه قرار می گیرند؛ اما ضرایب یکسانی دارند و این موضوع نشانگر این بوده که با تغییر یک رشته، ضرایب دروس تخصصی هیچ تغییری پیدا نمی کنند؛ در ادامه می توانید ضرایب هر یک از دروس گروه آزمایشی علوم تجربی را در کنکور سراسری مشاهده نمایید.

درس                ضریب

زمین شناسی          ۱

زیست شناسی         ۱۲

ریاضی               ۷

فیزیک                ۷

شیمی                  ۹

به این نکته توجه داشته باشید که مهم ترین ضرایب کنکور تجربی​ درس در گروه آزمایشی علوم تجربی، زیست شناسی است که همان طور که مشاهده کردید دارای ضریب بالایی می باشد و بیشترین سوال آن را به طور صحیح  در کنکور پاسخ دهید تا بتوانید به نتایج دلخواه برسید.

اغلب داوطلبان به این فکر می کنند که اگر مطالعه زیادی روی تمام دروس فوق داشته باشند، موفقیتشان صد درصد است اما برخلاف باور این افراد باید گفت که داوطلبان باید روی درس هایی مطالعه بیشتر داشته باشند که دارای ضریب بالایی در کنکور هستند.

حتما بخوانید:  دلیل استرس در کنکور چیست؟

یکی از راه هایی که شما با استفاده از آن می توانید خود را در کنکور محک بزنید این است که در کنکورهای آزمایشی موسسات مختلف شرکت کنید و با این کار می توانید چند وقت یکبار کنکور را به صورت آموزشی امتحان دهید و رتبه خود را به صورت آزمایشی بسنجید و با داده هایی که به دست آوردید میزان تلاش و برنامه ریزی خود را برای قبول شدن در رشته دلخواه در کنکور سراسری هدفمند تر کنید.

امیدواریم که مطالعه این محتوا برایتان مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که در خصوص برنامه ریزی های درسی برای کنکور نیاز به مشاوره دارید یا می خواهید که در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید، می توانید که از طریق سایت یا شماره تلفن های موجود در صفحه با موسسه ما در ارتباط باشید و در زمینه های فوق از کارشناسان و مشاوران ما درخواست راهنمایی نمایید.​

ضرایب دیگر کنکور ها:

ضرایب کنکور ریاضی

ضرایب کنکور انسانی

ضرایب کنکور هنر

ضرایب کنکور زبان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *