پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

وسایل مورد نیاز برای کنکور

مقالات آموزشی

وسایل مورد نیاز برای کنکور

5
(1)

وسایل مورد نیاز برای کنکور

بعد از پایان یافتن دوران مدرسه بیشتر دانش آموزان شرکت در امتحان کنکور و ورود به دانشگاه را به عنوان گام بعدی خود در زندگی انتخاب می کنند. از این رو رقابت در این امتحان بسیار فشرده است! اگر شما هم داوطلب کنکور هستید، حتما متوجه این شرایط رقابتی شده اید. با توجه به این رقابت همواره این احتمال وجود دارد که به خاطر استرس کنکور برخی لوازم مورد نیاز را فراموش کنید تا با خود ببرید. از این رو بر آن شدیم تا به این پرسش که وسایل مورد نیاز برای کنکور کدامند پاسخ بگوییم. با توجه به تجربیات دانش آموزانی که این آزمون را پشت سر گذاشته اند می توان یک دسته بندی برای این مشکل انجام داد:

  • وسایلی که برای قبل از جلسه آزمون کنکور مورد نیاز است و
  • وسایلی که برای سر جلسه آزمون باید به همراه داشته باشید.

ما را تا پایان همراهی فرمایید تا برایتان از این لوازم بیشتر بگوییم.

مرحله اول: قبل از آزمون | وسایل مورد نیاز برای کنکور

کنکور یکی از مهم‌ترین امتحانات در زندگی دانش‌آموزان است و وسایل مورد نیاز برای آن، بسیار مهم است. در این بخش وسایل مورد نیاز برای کنکور را در زمانی که برای آزمون آماده می شوید مورد بررسی قرار خواهیم داد. آنچه در این مرحله به آن نیاز دارید عبارت است از:

  • کتاب‌های درسی

کتاب‌های درسی، بدون شک، مهم‌ترین وسیله مورد نیاز برای آماده شدن برای کنکور هستند. شما باید کتاب‌های درسی را به شیوه‌ای عمیق بخوانید و برای تثبیت مطالب، از آن‌ها یادداشت برداری کنید.

  • جزوات

جزوات، به عنوان یکی از وسایل مورد نیاز برای کنکور، می‌توانند به شما در تثبیت مطالب و یادگیری بهتر کمک کنند.

  • نرم‌افزارهای آموزشی

در دنیای امروز، با وجود رایانه و اینترنت، آموزش‌های آنلاین و نرم‌افزارهای آموزشی بسیار زیادی وجود دارند. شما می‌توانید از این نرم‌افزارها برای آموزش مطالب استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

  • دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت، به عنوان وسیله‌ای برای یادداشت برداری و نوشتن مطالب، بسیار مهم است. شما باید همیشه یک دفترچه یادداشت در کنار خود داشته باشید تا بتوانید مطالبی را که به آن‌ها نیاز دارید، یادداشت کنید.

  • مداد و پاک کن
حتما بخوانید:  کنکوری ها بخوانند! محاسبه درصد تست به زبان ساده

مداد به عنوان وسیله‌ای برای نوشتن، بسیار مهم است. شما باید از مداد مناسب استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. و همواره لازم است تا یک پاک کن خوب داشته باشید. البته داشتن تراش هم به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

  • ساعت

ساعت، به عنوان وسیله‌ای برای مدیریت زمان، بسیار مهم است. شما باید از یک ساعت مناسب استفاده کنید تا بتوانید زمان آزمون را به بهترین شکل مدیریت کنید.

  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی، به عنوان ابزاری برای آماده شدن روحی و روانی برای آزمون کنکور، بسیار مهم هستند. این آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند تا با احساسات و استرس آزمون آشنا شوید و بهترین روش‌های مدیریت آن‌ها را یاد بگیرید. از طرف دیگر میزان یادگیری درسی خود را می توانید با این آزمون ها به خوبی محک بزنید.

بیشتر بخوانید:راهکارهای عملی برای کاهش استرس کنکور

وسایل مورد نیاز کنکور
وسایل مورد نیاز کنکور

مرحله دوم: در زمان برگزاری آزمون | وسایل مورد نیاز برای کنکور

بهینه ترین لوازم را باید با خود به سر جلسه آزمون ببرید. به عبارت دیگر وسایل مورد نیاز کنکور  در زمان برگزاری امتحان باید به اندازه باشد. اگر کم باشد در حین امتحان با مشکل مواجه می شوید. و اگر لوازم زیادی را با خود ببرید این احتمال وجود دارد که جایی برای گذاشتن تمام آنها نداشته باشید و مدیریت لوازم اضافی زمان زیادی را از شما بگیرد و این به ضرر شما خواهد بود. وسایل مورد نیاز کنکور برای شرکت در آزمون عبارت است از:

    • کارت ورود به جلسه امتحان: کارت ورود به جلسه امتحان را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. این کارت شامل اطلاعات شما از جمله نام، شماره داوطلبی، محل برگزاری آزمون و زمان شروع آن است.
  • آب: در طول آزمون، باید آب زیادی بنوشید تا از خشک شدن دهان جلوگیری کنید. بنابراین، باید یک ظرف آب مناسب با خود داشته باشید. دقت کنید که بطری و یا قمقمه آبی که با خود به همراه می برید نشتی نداشته باشد تا پاسخنامه و یا دفترچه سوالات شما را خیس کند. این ظرف آب باید به نحوی انتخاب شود که درب آن به راحتی باز و بسته شود. تا برای خوردن آب زمان زیادی از دست ندهید.
  • چند عدد مداد به همراه تراش و یک پاک کن خوب: قرار است تا در یک آزمون تستی شرکت کنید. بنابراین لازم است تا چند مداد سیاه با نوک نرم به همراه تراش و پاک کن به همراه داشته باشید.
  • ساعت: شما باید یک ساعت مناسب داشته باشید تا بتوانید زمان آزمون را به بهترین شکل مدیریت کنید.
حتما بخوانید:  هنگامی که فرزندان اضطراب دارند:20 راهکار برخورد والدین برای حمایت روانی فرزندان

در نهایت، شما باید قبل از روز آزمون، لیست وسایل را که باید با خود داشته باشید، بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی آماده شده است.

چه چیزهایی نباید با خود به سر جلسه کنکور ببریم؟

هنگام حضور در سر جلسه کنکور، باید از برداشتن وسایلی که باعث از بین رفتن تمرکز و اتلاف وقت می‌شوند، خودداری کنید. در ادامه نباید های وسایل مورد نیاز کنکور را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • موبایل: استفاده از موبایل در زمان آزمون کنکور ممنوع است، بنابراین بهتر است آن را در خانه یا در محل امنی که در حوزه برگزاری آزمون مشخص می کنند، نگهداری کنید.
  • آزمون کنکور یک امتحان کتاب بسته است. بنابراین نباید هیچگونه کتاب و یا جزوه ای به همراه داشته باشید. اگر یکی از این موارد را با خود سر جلسه امتحان ببرید به عنوان تقلب تلقی شده و از ادامه آزمون محروم خواهید شد.
  • بردن تبلت هم مانند گوشی موبایل سر جلسه امتحان ممنوع می باشد.

در نهایت، باید همیشه به قوانین و مقرراتی که برای آزمون کنکور تعیین شده‌اند، توجه کنید و وسایل ضروری را با خود ببرید و از وسایل غیرضروری و ممنوع خودداری کنید. زیرا بردن این لوازم تنها حواس شما را از آزمون پرت خواهد کرد و تمرکز شما را از بین می برد. از این رو برای موفقیت در این امتحان که بیش از یک سال برای آن زحمت کشیده اید بهتر آن است که خودتان را درگیر نباید های وسایل مورد نیاز کنکور نسازید و بر روی هدف یعنی خوب امتحان دادن متمرکز بشوید!​

همچنین بعد از اعلام نتایج کنکور جهت انتخاب رشته می توانید از مشاوره انتخاب رشته که توسط قبولی های بهترین دانشگاه ها در لاپلاس ارائه می شود استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *