پیش بارگذار اجومال

وبلاگ

بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور

مقالات آموزشی

بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور

5
(1)

بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور

برای موفقیت در کنکور ریاضی را چگونه بخوانیم؟

یکی از دورس اصلی در کنکور، ریاضی است. ضریب ریاضی برای رشته های ریاضی و علوم تجربی بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه رسیدن به نتایج عالی کنکور، رقابت را در این امتحان سخت کرده است و همچنین با توجه به اینکه بیشتر داوطلبان کنکور در این درس نمی توانند موفق عمل کنند، هر چقدر بتوانید در بخش ریاضی بهتر عمل کنید نتیجه نهایی و رتبه بهتری را می توانید به دست بیاورید. هر درسی با توجه به طبیعت آن درس و نحوه طرح کردن سوالات، روش خاصی را برای مطالعه دنبال می کند.

روش مطالعه ریاضی برای کنکور هم روشی است که با درسی مانند ادبیات بسیار متفاوت است. از این رو لازم است تا برای کسب موفقیت در این امتحان سرنوشت ساز زندگی تان بهترین روش مطالعه آن را فرا بگیرید تا بتوانید هر چه بهتر و بیشتر در کنکور موفق بشوید. در ادامه قصد داریم تا بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور را برایتان به طور مفصل شرح بدهیم. این نکات برگرفته از تجربیات اساتید و دانش آموزان موفقی است که پیش از شما این راه را طی کرده اند. با ما تا پایان همراه باشید.

نکات عملی برای اجرای بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور

برای موفقیت در کنکور لازم است تا هر یک از مواد امتحانی آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. یکی از این دروس که نقش مهمی در نتیجه نهایی کنکور شما بر عهده دارد، درس ریاضی است. در این قسمت قصد داریم تا شما را با روش موثر برای مطالعه این درس آشنا سازیم.

و اما نکاتی که لازم است مورد توجه قرار بدهید:

 

  • اولین قدم در روش مطالعه ریاضی برای کنکور، یادگیری عمیق مفاهیم ریاضی است. شاید برایتان کمی عجیب باشد اما لازم است تک تک مفاهیم ریاضی را به صورت کامل درک کرده باشید. به عنوان مثال مفهوم انتگرال و اینکه انتگرال به معنای محاسبه مساحت نمودار است و یا مفهوم حد و … در برخی موارد سوالات در کنکور به گونه ای مطرح می شوند که شاید با خواندن آنها این تصور به وجود بیاید که راه حل بسیار طولانی است و یا اینکه پیچیده است. اما همین سوال با استفاده از مفاهیم مطرح شده در ریاضی به راحتی و در مدت زمان کوتاهی حل می شود. پس در قدم اول خوب درک کنید تا بتوانید خوب پاسخ بدهید!

 

  • کتاب درسی شما، بهترین مرجعی است که برای کنکور در اختیار دارید. بنابراین بسیار مهم است که سوالات کتاب درسی را بتوانید خیلی خوب پاسخ بدهید. گام دوم در اجرای بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور می بایست به سراغ سوالات و تمرینات بروید زیرا کتاب درسی تان بهترین مرجع برای موفقیت در این امتحان سرنوشت ساز است. اگر بتوانید این سوالات را به خوبی حل کنید می توانید اطمینان داشته باشید که مباحث درسی را هم به خوبی فرا گرفته اید.

 

  • در قدم بعدی برای انجام اصولی و درست روش مطالعه ریاضی برای کنکور بهتر این است که پس از حل سوالات تشریحی و فراگیری مباحث ریاضی به صورت کامل، به سراغ سوالات و تست های کنکور در سال های گذشته بروید و بر روی این دسته از سوالات تمرکز کنید. در برخی موارد سوالات کنکور در سال های مختلف تکرار می شوند. و در صورتی که بر روی این تست ها تسلط داشته باشید تا حد بسیاری می توانید از عهده جواب دادن به سوالات کنکوری خودتان برآیید.
مطالعه ریاضی برای کنکور
مطالعه ریاضی برای کنکور
  • و اما آنچه فراگیری این درس و موفقیت را در کنکور برای شما ممکن می سازد استفاده از معجزه تمرین و تکرار است. تا می توانید دوره کنید! سوالاتی را که در حل کردن آنها با مشکل مواجه بودید، چند بار حل کنید و البته مباحث درسی آنها را مانند گام نخستی که برایتان گفته شد دوره کنید تا به آنجا که بدون مشکل از پسِ حل کردن این دسته از سوالات برآیید.

 

  • شاید آن راز مخفی در درک روش مطالعه ریاضی برای کنکور، کار کردن بر روی اعتماد به نفس خودتان باشد! ریاضی ترسناک نیست! بیشتر شبیه بازی است اگر قوانین آن را بیاموزید! با ریاضی دوست شوید تا بتوانید حرفهایش را درک کنید! و البته خودتان را باور کنید که می توانید! همانطور که قبل از شما افراد بسیاری توانستند!

 

  • گام بعدی در اجرای بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور این است که در
    آزمون های آزمایشی به صورت دوره ای شرکت کنید. با شرکت در این آزمون ها خودتان را محک می زنید و با نقاط ضعف و قوت خود بیشتر آشنا می شوید. با این روش به خوبی می توانید بر روی نقاط ضعف تان بیشتر کار کنید و برنامه ریزی خود را در جهت بر طرف کردن نقاط ضعف تغییر بدهید.

 

  • و اما نکته مهم بعدی در اینکه بدانید روش مطالعه ریاضی برای کنکور چیست؟ این است که باید با بودجه بندی این درس در کنکور کاملا آشنا شوید. این آشنا شدن مزایای مهمی برایتان دارد. به این ترتیب تمام مباحث مهم را مطالعه می کنید و چیزی را از قلم نمی اندازید. و اگر متوجه بشوید که در خصوص یکی از مباحث اصلی که تعداد سوالات بیشتری در کنکور دارد، ضعیف تر هستید می توانید با تمرکز بیشتری مشکل را بر طرف نمایید.

 

  • در درس ریاضی مجموعه ای از فرمول ها وجود دارد. این فرمول ها را باید به خوبی به خاطرتان بسپارید. گاهی اوقات پیش می آید که یک اشتباه کوچک در یک فرمول موجب می شود تا تستی را که می توانستید به درستی پاسخ بدهید، اشتباه بزنید. این فرمول ها معمولا فرصت های راحتی را در پاسخگویی درست در اختیار داوطلبین کنکور قرار می دهند.

 

  • در مواردی ممکن است نیازمند خلاصه نویسی باشید تا یک مبحث به طور کامل در ذهنتان جا بیفتند. می توانید بر روی کاغذ های رنگی کوچکی که مخصوص یادداشت هستند این خلاصه نویسی ها را انجام بدهید.

کلام آخر

سخن آخر اینکه تمامی نکاتی که در بخش های قبلی برای معرفی روش مطالعه ریاضی برای کنکور برایتان گفتیم پیشنهاداتی بودند برای داشتن یک برنامه منظم و موفق. شما هم می توانید آنچه را که تجربه کرده اید هم با ما و هم با دوستان دیگری که به دنبال یافتن بهترین روش برای مطالعه درس هایی مانند ریاضی هستند، درمیان بگذارید. همچنین می توانید برای آماده شدن کنکور از مشاوره تحصیلی استفاده کنید و در پانسیون مطالعاتی لاپلاس مشغول درس خواندن بشید.

از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم.​

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

حتما بخوانید:  راز شاگرد اولی ها! چگونه ممتاز کلاس و شاگرد اول شویم؟

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *